FORT NOWHERE 

2024

2 FORT 2 NOWHERE

Det er nu muligt at tilmelde grupper og spillere

Vi åbner dørene til Fort Nowhere  2024 - 2 Fort 2 Nowhere (mere regn, mindre ammo). 


Torsdag  25/4 - søndag 28/4  

Torsdag  er der mulighed for opsætning fra 8.00 og spilstart 18.00

Lørdag er der spilstop 19.00 skarpt efterfulgt af efterfest 20.00

Søndag er der fælles rundstykker og oprydning for alle 


På gensyn til spillet.

mvh Arrangørerne

Årets Introduktion

Efter det overordnet mislykkede togt mod Nationen, præget af grådighed og interne magtkampe, er krigerne fra Fort Nowhere vendt tilbage, kun for at blive mødt med Fortmesterens skuffelse. Der er intet tilbage af den oase, som før i tiden var Nationen og derfor ingen mulighed for at udnytte de ressourcer, som togtet skulle have skaffet. 

For at gøre op for denne fejl planlægger Fortmesteren et nyt togt. Målet er endnu ikke blevet valgt. Moder har før vist sig fjendtligt indstillet overfor Fort Nowhere og kunne derfor være et godt mål, men er hendes stammer for magtfulde til et angreb? Skal fokus i stedet rettes mod vest, mod den ukendte oase der? Eller skal blikket vendes længere væk, helt mod Dutch Hanse Alliance, som er på vej mod fortet? Kommer de som venner eller fjender?
Hvem tør stille sig i spidsen for togtet og genvinde Fortmesterens gunst? 

Scenariets mål

Fort Nowhere er et konflikt scenarie, der udspiller sig i dagene op til, at den lokale by (eller “Oase”) skal sende en større gruppe folk afsted på togt mod deres naboer. Fort Mesteren, den øverste leder af området, vil udnævne en “Primus” til at lede togtet, samt 3 assisterende titler. Det er nu op til grupperne at imponere Fort Mesterens Rådgivere i byen og vise, at de egner sig som leder gennem kløgt, styrke eller tjenester. Rådgiverne skal senere i samråd med Primus udvælge tre personer som får togtets undertitler og dermed sammensættes den endelige ledelses af togtet.

Primært mål for dig som spiller i scenariet:

Brug alle midler til at opnå disse mål. Bestikkelse, vold, smiger, alliancer, handel, magtdemonstrationer, manipulation, gaver, sabotage, aftaler, etc. (selvfølgelig indenfor spillets rammer og regler)

Vision

Fort Nowhere er et scenarie, der er skabt ud fra ideen om, at rollespil og indlevelse er i hovedsæde, med så lidt elementer fra offgame verdenen som muligt. Danske kroner er holdt ude af spillet, deltagerprisen er holdt lavt så man kan fokusere på udklædning og lejr, mad laves ingame for at skabe en troværdig oplevelse af overlevelse og arrangørerne er sendt i spil, så man kan interagere med spillet uden at forlade området. 


Bag kulisserne ønsker vi et scenarie som er relativt let at gå til, som er gennemskueligt og som kan favne bredt i sin spiller appel.