Vigtig Viden

Verden er gået under, hvad sker der nu?

Ingen ved, hvad der præcis skete, men på et tidspunkt kollapsede det eksisterende samfund. Efter kollapset er vandet blevet forgiftet, dog ikke alle steder lige meget, så det kan føre til alt fra dysenteri til at man falder død om. Små oaser, der har fundet ud af at rengøre vandet, er opstået. Her findes nu, hvad der minder om byliv, handel og orden. I områderne omkring disse oaser vandrer nomade stammer, som raider og scavenger hvad de kan fra den døde verden omkring dem. 

Magtkampen og dig 

Alle har en holdning.

Valget af Primus (og hans meistere), kommer til at være hoved plottet til Fort Nowhere og selvom du og din gruppe måske ikke har planer om at deltage aktivt i magtkampen, vil valget stadig ha betydning for jeres fremtid. Alle skal derfor gerne tage stilling til valgende som de skrider frem. 

VAND og hvordan du undgår det

På grund af det giftige vand opfordres man til at beskytte sig imod regn og lignende, som beduiner beskytter huden imod solens lys.  Man vil ikke altid være tildækket men det er klogt at have muligheden.


Samtidige er det også smart altid at have en beholder til rent vand på sig, siden man aldrig kan vide sig sikker på hvornår man kan finde en ny, ren kilde til vand.


Fort Mesteren kontrollerer det rene vand omkring Fort Nowhere.

Valuta


BUX

Den førende valuta i Fort Nowhere er BUX. Disse kan bruges til alt handel i byen. BUX er en relativt stabil valuta og vil blive udleveret ved spilstart. 


Caps

Disse fladmaste kapsler er valuta brugt af handlende og tilrejsende i området. De bruges primært bland rejsende. De bliver også brugt i byen, dog mest til at forsøde en handel.


Dette er en ustabil valuta. Alle spillere må medbringe op til 20 af disse fra start af (skal være banket helt flade). 


Byttehandel

Skud, medicin, tjenester m.m. er ikke ualmindelige at se værende en del af en handel.

Bar

Baren er en central virksomhed i byen. Her vil det hver dag være muligt at købe drikkevarer for BUX. Der vil være drikkevare med og uden alkohol på bevilling. Grupper kan have egne flasker i baren som kun er tilgængelige for gruppens medlemmer (alt markeres tydeligt med gruppens navn). 


For at nedbringe spild og lette barens arbejde kan man medbringe egen kop til at have drikkevarer i. Ellers serveres drikkevarer i en ren dåse. 


Baren har kun et begræset udbud per dag og rationerer ofte mængderne, der sælges i løbet af dagen.

Teknologi niveau

Der er intet tech fra førtiden, der stadig fungerer i original tilstand. Alt skal enten være modificeret eller fikset på en eller anden måde.

Genbrug

Brugte ressourcer, som ammunition og Fix-Up sprøjterne, kan indleveres bestemte steder. Der kan man enten få dem genopfyldt eller få pant for dem. 

Hospitalet

I Fort Nowhere findes der et mindre hospital. Der vil du kunne modtage lægehjælp, hvis du er såret eller syg.

Hospitalet har dog kun et begrænset antal sengepladser og er disse i brug eller lejet ud må man enten vente eller købe sig frem i køen.

 Det er måske muligt at "låne" hospitalet  faciliteterne hvis du selv har ekspertisen til at bruge dem.

RAID/SCAVENGE

Det vil være muligt at få ressourcer til scenariet gennem "spiller npc"-opgaver som representere en dags "raid/scavenge" arbejde. “Spiller NPC” er et koncept, der giver spillere mulighed for at træde ud af deres rolle i kort tid og udføre spændende, interessante, udfordrende og underholdende NPC-opgaver, for en ingame belønning. 


Spillere kan melde sig til en kort raid/scaveng mission. Dette gøres ved at kontakte en nyheds boden, som vil informere om tid og sted. Når man møder op til raid/scavenge vil man blive instruere i den NPC-opgave man skal udføre i det angivne tidsrum (oftest 1 time), hvor din karakter er væk fra spillet. Man vil have en vis indflydelse på opgaven men GM har det sidste ord. Kræver NPC-opgaven særligt udstyr eller påklædning udlånes det af GM.


Efter udført opgave vil man få udleveret en lootbox med gode sager og en kort beskrivelse af, hvad man har mødt på sin tur. Der kan også være eventuelle ingame konsekvenser af turen.


Generelt er scavenging lav risiko med relativ lav belønning hvor raiding er højere risiko men også højere belønning.


Eksempel: Bill og hans to venner vil gerne lave et raid for at skaffe ressourcer til at dække deres barregning. De opsøger Ivan Borkovs butik i byen. Her aftaler de er tidsrum, hvor der vil være gode muligheder for at overraske en fremmede bebyggelse. Bill og hans folk møder op ved GM bunkeren på det aftalte tidspunkt og får mulighed for enten at rejse ind i byen som handlende eller starte et slagsmål på hovedgaden. De vælger at komme som handlende og bliver udstyret med nogle jakker, hatte og signatur GULE tørklæder samt varer de skal sælge i byen. De rejser ind i byen og bruger den næste times tid på at sælge deres varer og vender tilbage til GM bunkeren derefter. Bill og gutterne får efter en kort debriefing en raid-lootbox der indeholder ammunition, penge og nogle andre småting. Desuden er der en seddel med info om deres raid. Den beskriver, at det var lykkedes dem at stjæle en del gode sager men på vej væk blev de overrasket af en vagt og en fra gruppen blev såret. Bill snakker med gutterne og de vælger at trække lod om, hvem der er såret før de vender tilbage til byen med deres loot. 

Nyhedsboden

Der er en nyhedsbod med en opslagstavle hvor man kan enten få trykt eller selv sætte reklamer, rygter og andre “nyheder" op. 

Boden vil værre betjent af en ingame GM og det vil her være muligt at kommunikere med GM bunkeren uden at skulle forlade spillet hvis der er behov for det. Det vil også være her spillere kan arrangere raid eller scavenge ture.